Kanada Eğitim Sistemi
Kanada yönetim yapısı olarak federatif bir yapıya sahip olduğundan genel bir milli eğitim politikasının olmadığı söylenebilir. Hükümetin eğitim sisteminin amaçları ve politikası üzerinde sınırlı bir yetkisi vardır. Eyaletler, eğitim örgütlerinde kendi eğitim politikalarına göre saptanmış hedefler ile eğitim faaliyetlerini sürdürürler. Eyaletler arasında eğitim politikaları bakımından farklılıklar olmakla birlikte benzerlikler daha çoktur.
Kanada eğitim sisteminin genel olarak beş önemli amacı vardır. Bunlar:
1. Öğrencilerin zihinsel gelişimini sağlamak,
2. Öğrencileri mesleğe hazırlamak,
3. Ahlaki gelişimlerini sağlamak,
4. Yurttaşlık bilincini geliştirmek,
5. Kişisel gelişimlerini sağlamak.
Eğitim sisteminin temelinde öğrenci merkezli ve sürekli eğitim anlayışı vardır. Öğrencilere toplumun kültürel mirası ve geleneksel değerleri aktarılırken, ülkedeki diğer kültürlerin tanıtılması ve desteklenmesi de eğitimin sorumluluğundadır. Geleneksel kültürün korunması ve geliştirilmesi önemli bir eğitimsel ve sosyal amaçtır. Kanada eğitim sisteminde farklı kültürlerin değerlendirilmesine, anlaşılmasına ve farklılıklara da önem verilmektedir (www.ibe.unesco.org).
Kanada eğitim sisteminde, yaygın olarak kabul edilen üç temel toplum ve eğitim değeri vardır.
Bunlar:
1. Tüm bireylerin eğitimden yararlanma haklarının eşitliği, eğitimden yararlanmada dil, din, ırk, cinsiyet, fiziksel ve zihinsel olarak herkesin eşit haklara sahip olması.
2. Fırsat eşitliği, programları seçme özgürlüğünün olması.
3. Kültürel çoğulculuğun sağlanması ve tüm kültürlere saygılı olunması
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder